Warunki uczestnictwa
Szanowni Państwo,
Przed podjęciem decyzji o udziale w imprezie turystycznej organizowanej przez Biuro Podróży "Slavia' w Sieradzu bardzo prosimy o zapoznanie się z niniejszymi Warunkami Uczestnictwa, a także z informacjami zawartymi na stronie www.slavia.pl oraz ze szczegółami interesującej Państwa oferty. Zachęcamy do tego, gdyż podpisanie przez Państwa Umowy -Zgłoszenia o udział w imprezie turystycznej uznawane jest przez nas jako potwierdzenie zapoznania się z tymi Warunkami i informacjami oraz ich akceptacją.
Warunki Uczestnictwa określają wzajemne zobowiązania powstałe w związku z zawarciem Umowy - Zgłoszenia między uczestnikami imprez, a ich organizatorem i odnoszą się do wszystkich imprez organizowanych przez BP Slavia.
Informujemy także, że BP Slavia jest organizatorem turystyki w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o usługach turystycznych i posiada zaświadczenie wydane przez Marszałka Województwa Łódzkiego o wpisaniu firmy do Rejestru Organizatorów i Pośredników Turystycznych Województwa Łódzkiego pod numerem 069/1999.
I UCZESTNIK IMPREZY
- Uczestnikiem imprezy turystycznej może być osoba, która ukończyła 18 rok życia i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
- Osoba małoletnia może uczestniczyć w imprezie turystycznej razem z opiekunem prawnym lub innym opiekunem, jeżeli opiekunowie prawni wyrazili na to zgodę na piśmie.
- W przypadku, kiedy stan zdrowia Klienta może wskazywać na możliwość wystąpienia konieczności udzielenia dodatkowej opieki lekarskiej, rehabilitacyjnej, opiekuńczej, itp., bądź jego uczestnictwo w imprezie turystycznej będzie wymagało ze strony Organizatora dodatkowego zaangażowania, Klient jest zobowiązany poinformować o tym Organizatora przed zawarciem Umowy.
II ZAWARCIE UMOWY
- Zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej następuje przez podpisanie Umowy-Zgłoszenia przez przedstawiciela BP SLAVIA i Klienta pod warunkiem równoczesnego wpłacenia przez Klienta zaliczki 29 % lub pełnej ceny imprezy ceny imprezy określonej w części III pkt. 1 niniejszych Warunków. Uczestnikiem imprezy jest Klient podpisujący Umowę - Zgłoszenie oraz inne osoby przez niego wymienione na umowie. Zgłoszenie osoby niepełnoletniej wymaga potwierdzenia przez jej prawnego opiekuna. Możliwe jest zawarcie umowy o udział w imprezie turystycznej za pośrednictwem Internetu poprzez wejście na stronę internetową www.slavia.pl, systemy rezerwacyjne komputerowych biur podróży upoważnionych do sprzedaży ofert BP Slavia. Warunki i sposób zawarcia umowy w takim trybie są podane w tych systemach.
- Szczegółowe informacje dotyczące programów, rodzajów i standardu usług na imprezach turystycznych organizowanych przez BP Slavia określone są na stronie www.slavia.pl .
- Przed zawarciem umowy Klient otrzymuje niezbędne informacje o obowiązujących przepisach paszportowych, wizowych i sanitarnych, w szczególności o terminach oczekiwania na wydanie wizy, o wymaganiach zdrowotnych dotyczących udziału w wybranej przez siebie imprezie turystycznej oraz o dodatkowych dokumentach niezbędnych do uczestnictwa w imprezie np. świadectwo szczepienia. Podpisanie Umowy - Zgłoszenia jest równoznaczne z potwierdzeniem przez Klienta otrzymania tych informacji.
- W przypadku imprez z dojazdem indywidualnym (własnym) Klient otrzyma voucher/skierowanie na odbiór świadczeń. Nastąpi to nie wcześniej jednak niż po wpłaceniu pełnej należności za imprezę.
III CENA, WARUNKI PŁATNOŚCI, SPOSÓB ZAPŁATY
- Przy zawarciu Umowy Klient zobowiązany jest wpłacić zaliczkę w wysokości 29 % ceny imprezy, a w przypadku zawierania Umowy w terminie krótszym niż 30 dni przed rozpoczęciem imprezy całość ustalonej ceny. Przy wpłaceniu zaliczki pozostała należność powinna być wniesiona nie później niż 30 dni przed dniem rozpoczęcia imprezy.
- Brak zapłaty pozostałej części ceny imprezy w terminie okr. w pkt 1 oznacza odstąpienie od umowy przez Klienta i rodzi skutki przewidziane w części VI pkt 3 i 4 Warunków Uczestnictwa.
- Ceny imprez są wyrażone w PLN /a jedynie przy imprezach wyjazdowych z dojazdem własnym lub przy imprezach specjalnych cena stanowi równowartość złotową kwoty podanej w EURO lub USD wg kursu sprzedaży NBP obowiązującego w dniu dokonania pełnej wpłaty lub dopłaty do pełnej ceny imprezy.
- BP SLAVIA może podwyższyć cenę imprezy jedynie w przypadku udokumentowania wpływu na podniesienie ceny następujących okoliczności: wzrostu kosztów transportu, wzrostu opłat urzędowych, podatków, opłat należnych za takie usługi jak: lotniskowe, załadunkowe lub przeładunkowe w portach morskich lub lotniczych, wzrostu kursów walut. Podwyższenie ceny może nastąpić w terminie nie krótszym niż 20 dni przed rozpoczęciem imprezy. O zmianie ceny BP SLAVIA niezwłocznie poinformuje Klientów.
IV PRAWA I OBOWIĄZKI STRON W TRAKCIE REALIZACJI IMPREZY TURYSTYCZNEJ
- BP SLAVIA ponosi odpowiedzialność za przebieg imprezy turystycznej zgodny z programem oraz za umówioną ilość i jakość świadczeń.
- BP SLAVIA odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o udział w imprezie turystycznej, chyba że jej niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie działaniem lub zaniechaniem Klienta, działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nie uczestniczących w wykonaniu usług przewidzianych w umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć, albo spowodowane zostały przez siłę wyższą.
- BP SLAVIA dokona zwrotu Klientowi wartości niezrealizowanych świadczeń lub różnicy wartości między świadczeniami określonymi w umowie a świadczeniami zastępczymi w przypadku, gdy Klient nie otrzymał świadczeń zastępczych o tej samej lub wyższej wartości.
- BP SLAVIA nie ponosi odpowiedzialności za świadczenia turystyczne nabywane przez Klienta na miejscu trwania imprezy turystycznej.
- Klient udający się na imprezę turystyczną BP SLAVIA powinien posiadać niezbędne dokumenty, a w szczególności Umowę-Zgłoszenie, paszport ważny co najmniej 6 miesięcy od daty planowanego przekroczenia granicy lub dowód osobisty przy wyjazdach do krajów UE, wymagane wizy, świadectwa szczepień oraz inne dokumenty wskazane przez organizatora imprezy.
- W czasie przejazdu autokarem zabronione jest spożywanie napojów alkoholowych i innych środków odurzających oraz palenie tytoniu.
- W przypadku, gdy autokar jest wyposażony w pasy bezpieczeństwa Klient jest zobowiązany do korzystania z tych pasów podczas podróży.
- BP SLAVIA ma prawo odmówić przyjęcia Klienta na pokład autokaru lub odmówić dalszego uczestnictwa w programie zwiedzania bez konieczności zwrotu kosztów poniesionych przez Klienta, w przypadku, gdy Klient:a) odmówił przed wyjazdem okazania Pilotowi dokumentów podróży /dowód osobisty, paszport i wiza/, b) znajduje się w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub środków odurzających /np.: narkotyków/ c) zachowuje się w sposób uciążliwy dla innych uczestników imprezy lub zagrażający ich bezpieczeństwu.
- W przypadku zmiany przez Klienta nazwiska, adresu lub paszportu powinien on o tym fakcie powiadomić BP Slavia najpóźniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy.
- Klient powinien przestrzegać przepisów celnych, dewizowych i porządkowych obowiązujących w Polsce i w krajach objętych programem imprezy turystycznej. Za ewentualne skutki nieprzestrzegania tych przepisów BP SLAVIA nie ponosi odpowiedzialności.
- Klienci imprez turystycznych powinni stosować się do wskazówek pilota/rezydenta lub pracownika przedstawiciela organizatora dotyczących organizacji i realizacji programu imprezy.
- Klient imprezy turystycznej jest odpowiedzialny za pokrycie wyrządzonych przez siebie lub swoich podopiecznych szkód w trakcie trwania imprezy turystycznej w miejscu ich powstania (hotel, autokar itp.)
- Klient może przenieść na osobę spełniającą warunki udziału w imprezie turystycznej wszystkie przysługujące mu uprawnienia z tytułu Umowy jeżeli osoba ta jednocześnie przejmie wszystkie obowiązki wynikające z tej umowy oraz pokryje koszty związane z tą zmianą. Przeniesienie uprawnień i przejęcie obowiązków jest skuteczne wobec BP SLAVIA, jeżeli Klient zawiadomi BP SLAVIA w terminie co najmniej na 14 dni przed datą rozpoczęcia imprezy turystycznej.
V UBEZPIECZENIE KLIENTA
- BP SLAVIA zawiera umowę ubezpieczenia kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków na rzecz każdego Klienta -uczestnika imprezy. Górna granica odpowiedzialności ubezpieczyciela jest podana każdorazowo na stronie internetowej BP SLAVIA. www.slavia.pl
- Stronami umowy ubezpieczenia jest PZU S.A.
- Klient może ubezpieczyć się od kosztów rezygnacji z uczestnictwa w imprezie turystycznej oraz od następstw chorób przewlekłych na warunkach określonych przez PZU S. A. Zawarcie tego ubezpieczenia może nastąpić przy podpisaniu Umowy - Zgłoszenia lub najpóźniej w dniu następnym.
VI ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- BP SLAVIA może odwołać imprezę w przypadku braku wymaganego minimum uczestników stanowiącego 70% miejsc, które BP SLAVIA ma do dyspozycji na daną imprezę. Odwołanie może jednak nastąpić najpóźniej na 7 dni przed datą rozpoczęcia imprezy. W takim przypadku BP SLAVIA przedstawi Klientowi ofertę zastępczą lub zwróci całość kwoty wpłaconej przez Klienta.
- O zmianach programu lub ceny imprezy BP SLVIA niezwłocznie powiadomi Klienta, który w terminie 5 dni od daty otrzymania zawiadomienia powinien poinformować BP SLAVIA, że przyjmuje proponowane zmiany bądź odstępuje od umowy. W przypadku odstąpienia od umowy lub rezygnacji z udziału w imprezie Klient otrzymuje zwrot całej wpłaconej kwoty na poczet ceny imprezy.
- Klient może odstąpić od umowy w każdym czasie przed rozpoczęciem imprezy składając na piśmie rezygnację z uczestnictwa w imprezie. Rezygnacja powinna być złożona w biurze/agencji turystycznej, w którym została zawarta umowa.Rezygnacja powinna być złożona pisemnie i przesłana listem poleconym na adres BP Slavia. W tym przypadku za dzień rezygnacji uważa się dzień wpłynięcia rezygnacji do BP SLAVIA.
- Klient otrzyma zwrot w płaconej kwoty na poczet ceny imprezy po potrąceniu rzeczywiście poniesionych przez PBP SLAVIA nakładów i kosztów związanych z przygotowaniem imprezy. Swoje koszty manipulacyjne związane z obsługą Klienta (telefony, poczta, przelewy, wkład osobowy) BP SLAVIA wycenia na kwotę 100 PLN /os. Powyższa kwota zostanie dodana do kwoty potrąceń. Zwrotu dokonuje się w miejscu, gdzie nastąpiło podpisanie Umowy - Zgłoszenia.
- BP SLAVIA dokona zwrotu wpłaconej kwoty pomniejszonej o koszty rezygnacji w terminie do 14 dni od daty zakończenia imprezy.
VII REKLAMACJE
- Jeżeli w trakcie imprezy turystycznej Klient stwierdza wadliwe wykonanie umowy powinien niezwłocznie powiadomić o tym pilota/rezydenta BP SLAVIA oraz wykonawcę usługi, a także współdziałać w celu usunięciu dostrzeżonych usterek i uniknięcia ewentualnych dalszych szkód. Jeżeli powiadomienie złożone było w formie pisemnej pilot/rezydent ma obowiązek potwierdzenia jego przyjęcia od Klienta.
- Pilot, rezydent lub lokalny przedstawiciel organizatora nie są uprawnieni do uznania roszczeń Klienta.
- Reklamację z tytułu dostrzeżonych wad lub usterek w wykonaniu umowy Klient może złożyć na piśmie w terminie 30 dni od daty zakończenia imprezy w miejscu zawarcia umowy lub w siedzibie organizatora imprezy podanej na Umowie Zgłoszeniu. Jeżeli reklamacja dotyczy wad lub usterek dostrzeżonych w trakcie trwania imprezy powinna posiadać informację o terminie, formie i sposobie zgłoszenia tych usterek w trakcie trwania imprezy. REKLAMACJA POWINNA BYĆ ZŁOŻONA PISEMNIE I PRZESŁANA LISTEM POLECONYM NA ADRES BP SLAVIA.
- BP SLAVIA zobowiązuje się do udzielania odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 30 dni od daty: - zakończenia imprezy - w przypadku zgłoszenia reklamacji u pilota/rezydenta w trakcie trwania imprezy; - złożenia reklamacji - jeżeli została ona zgłoszona po zakończeniu imprezy.
- BP SLAVIA ogranicza odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług w czasie imprezy turystycznej, z wyjątkiem szkód na osobie, do dwukrotnej ceny imprezy turystycznej względem każdego Klienta.
- BP SLAVIA ogranicza swoją odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Klientowi wskutek niewykonania lub nienależytego wykonania umowy w przypadkach określonych w umowach międzynarodowych, których stroną jest Rzeczpospolita Polska.
- Reklamacje dotyczące rzeczy zaginionych lub uszkodzonych w transporcie lotniczym należy składać pisemnie, zgodnie z procedurą-bezpośrednio do linii lotniczej wykonującej ostatni etap przewozu przy wykorzystaniu formularza zgłoszeniowego P.I.R. (Property Irregularity Report). Utratę, uszkodzenie lub błędne przesłanie bagażu należy dodatkowo zgłosić organizatorowi.
VIII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Klient deklaruje, iż stan jego zdrowia umożliwia udział w imprezie, a w przypadku zachorowania w trakcie imprezy zwalnia leczących go lekarzy w kraju i za granicą z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej względem ubezpieczyciela oraz wyraża zgodę na udostępnienie mu dokumentacji lekarskiej
- Klient wyraża zgodę w rozumieniu ustawy o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 r. na przetwarzanie, uaktualnianie, udostępnianie i przechowywanie swoich danych osobowych w celu realizacji podróży z BP SLAVIA.
- W sprawach nieuregulowanych Umową - Zgłoszeniem oraz niniejszymi Warunkami Uczestnictwa mają zastosowanie przepisy: a) Ustawy o usługach turystycznych z dnia 29 sierpnia 1997 r. /tekst jednolity Dz. U. z 2004 r. nr 223, poz. 2268/, b) kodeksu cywilnego, c) inne przepisy dotyczące ochrony konsumenta.
- Ewentualne spory powstałe w związku z wykonaniem niniejszej umowy będą rozstrzygane polubownie, a w razie braku porozumienia przez Sąd właściwy rzeczowo i terytorialnie dla siedziby BP SLAVIA w Sieradzu. BP SLAVIA, zgodnie z ustawą o usługach turystycznych, posiada gwarancję ubezpieczeniową turystyczną w AXA - Towarzystwo Ubezpieczeń I REASEKURACJI S.A. – 02.088.519. W przypadku konieczności korzystania z tego ubezpieczenia informacji udziela ŁÓDZKI Urząd Wojewódzki lub placówki konsularne Rzeczypospolitej Polskiej.
|